Švedijos vilkikų gamintojas „Scania“ kartu su logistikos kompanija „Vlantana“ ir gamtinių dujų transportui infrastruktūros vystytoja UAB „SG dujos“ pristatė pirmąjį Lietuvoje vilkiką, darbui naudojantį suslėgtas gamtines dujas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Scania“ siūlo tvarius ir pažangius transporto sprendimus. Šis naujos kartos dujomis varomas vilkikas yra puikus to pavyzdys.
Ekologiškas ir ekonomiškas – mažinantis CO2 ir kitų išmetamųjų medžiagų emisiją 15%, turintis didelį potencialą sumažinti išlaidas kurui, dirbantis tyliau, pasižymintis identiškomis dinaminėmis savybėmis kaip ir dyzelinis analogas.
Vis tai lemia suslėgtas gamtines dujas naudojančios transporto priemonės efektyvumą bei greitesnį atsipirkimą. Testavimo metu tikimės surinkti dar daugiau tikslių duomenų“, – sako „Scania Lietuva“ direktorius Darius Snieška.
Jis taip pat pažymi, jog Europos miestuose vis labiau ribojant vilkikų judėjimą su taršiais ir triukšmingais dyzeliniais varikliais, aukščiausius aplinkosaugos reikalavimus varomų vilkikų paklausa logistikoje sparčiai auga.
Kaip ir kompanijų, savo logistikos partneriams keliančių aukštus reikalavmus paslaugas teikti aplinkai draugišku transportu.
Žaliąją logistiką vystanti bei pirmoji Lietuvoje „Scania“ R410 modelio vilkiką išbandysianti kompanija „Vlantana“ tikisi išnaudoti visą suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomo transporto potencialą.
„Gamtinių dujų panaudojimas vilkikuose prisideda prie ekologiško mobilumo problemų sprendimo bei gyvenimo kokybės gerinimo, tad taršos mažinimo rodikliai mums bus vieni svarbiausių įgyvendinant šį projektą.
Žinoma, gamtines dujas naudojančios transporto priemonės turi daug ir kitų privalumų.
Joms leidžiama įvažiuoti į požeminius stovėjimo garažus, bortinius keltus, o dėl ypač mažo kenksmingų dalelių išsiskyrimo, atsiveria galimybes judėti apriboto eismo vietose, perpildytose zonose“, – pasakoja kompanijos „Vlantana“ vykdantysis direktorius Vladas Stončius.
Įmonės vadovas neabejoja, jog suslėgtų gamtinių dujų sėkmingas panaudojimas turėtų tapti tramplynu į tolimesnį etapą. Perėjimą prie suskystintų gamtinių dujų, kuriomis pritaikytas dirbti ir naujasis „Scania“ R410 vilkikas.
Pasak V. Stončiaus, tokia perspektyva turėtų dominti ne tik antžeminio transporto naudotojus.
„Šiuo kuru varomų vilkikų, kaip vartotojų, ekonominis ir aplinkosauginis efektas turėtų būti svarbus ne tik mums, bet ir kitoms suinteresuotoms šalims, galinčioms prisidėti prie infrastruktūros sprendimų.
Didelį potencialą turi suskystintų gamtinių dujų terminalas „Independence“. Tačiau reikėtų, kad sparčiau būtų ieškoma sprendimų, kurie leistų atsirasti dujų užpildymo stotims, – teigia kompanijos „Vlantana“ vykdantysis direktorius.
Šalyje veikia devynios suslėgtų gamtinių dujų kompresorinės stotys. Viešo pildymo paslaugos teikiamos Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.
Regione suslėgtų gamtinių dujų stočių tinklas dar platesnis. Estijoje jų daugiau nei dešimt, Suomijoje, Norvegijoje, Lenkijoje kelios dešimtys, Švedijoje – šimtai.
Tankiai išvystyta gamtinių dujų infrastruktūra gali pasigirti dauguma pažangių Vakarų Europos valstybių. Vokietijos, Čekijos, Italijos, Ispanijos patirtis rodo, jog rinka turi didžiulį potencialą augti.
„Gamtinių dujų, kaip kuro transportui era Lietuvoje prasidėjo tik šiemet. Jos iš nišinio kuro tapo alternatyva visiems transporto rinkos dalyviams.
Ne tik dėl ekologijos, bet ir prieinamos kainos, – sako pirmaujančios Lietuvoje gamtinių dujų transportui infrastruktūros vystytojos UAB „SG dujos“ generalinis direktorius Virginijus Korsakas. – 2019 metais planuojame atidaryti dar bent dvi suslėgtų gamtinių dujų stotis ir pirmąją Lietuvoje suskystintų gamtinių dujų, skirtą transportui.
Jau eksploatuojamose kompresorinėse dujų užpildymo stotyse siekiame įrengti patogias atsiskaitymo sistemas.“
Šiuo metu vieno suslėgtų gamtinių dujų kubinio metro kaina Lietuvoje siekia 0,82 euro centus už kubinį metrą. Palyginimui, vienas litras dyzelino kainuoja apie 1,31 euro cento.
„Scania“ R410 vilkikas su 40 tonų kroviniu ir pilnai užpildytomis suslėgtų gamtinių dujų atsargomis gali įveikti iki 500 kilometrų atstumą. Toks nuotolis pakankamas vilkiką naudoti miesto, tarpmiestiniams ir regioniniams pervežimų maršrutams.
Lrt.lt